Brev:
Kamp ved middagsbordet
22. februar 2005
Alder:
8 mdr.
Kamp ved middagsbordet
Hej Helen
Jeg har altså brug for et godt råd. Min søn på lige godt 8 mdr er begyndt at brokke sig gevaldigt ved måltiderne. Han er en bestemt lille herre. Efter et par bidder/ skefulde piver han, brokker sig. Nogen gange vil han have lidt at drikke, andre gange skal han have en ske i hånden eller andet, så han ligesom er med. Men for pokker det holder hårdt at få maden i ham, når seancen skal pakkes ind i egen ske, kop m.m. som han kan koncentrere sig om, mens jeg så giver ham mad imens.
Han har stort set fra starten af, da vi begyndte på skemad (4 mdr) været med. Og det har jeg slet ikke et problem med. Men det er ligesom om, at det ikke er godt nok længere.
Især morgenmaden og frokosten, som er varm mad, er de helt store frustrations-måltider. Om aftenen får han rugbrødshapser, grønt, frugt m.m og det går vældigt.
Så sig mig, er det her en fase i jeg-kan-selv-og-vil-selv-bestemme-det-hele....? Og hvad skal jeg gøre med morgenmaden og frokosten? Morgenmaden er enten øllebrød eller havregrød, frokosten er som regel noget kartoffel, grøntsager, kød og sovs af en art.
Tænker om han bare skal have "hapser" hele døgnet i en periode? Hvad siger du?
Hilsen Dianna